Hva er greia med halv pris på sjokolade etter påske? Kunne de ikke hatt salget før påske i stedet, hadde vært mye mer praktisk for oss som liker søtsaker. Det er jo et enkelt regnestykke. Nå må jeg bruke fullprispenger på godis i påsken, så bruker jeg mye penger på det da. Kanskje 349 kroner. Ca. Etter påske greier jeg ikke ligge unna røverkjøp, salget etter påsken får meg til å bruke samme sum penger en gang til. Det ender opp med dobbel pris for fryktelig mye snop som jeg ikke har godt av. Og hvem går dette utover?? Jo – de fattige barna i Afrika. Jeg hadde gladelig hjulpet de vanskeligstilte, hadde det ikke vært for at jeg nå er helt tom for penger. Så da sitter jeg her da, med magen full av sjokolade, litt kvalm, og tenker på alle de vanskeligstilte som må klare seg uten mat i dag også. Også blir jeg litt trist av og tenke på det, føler meg litt råtten. Så ender det opp med at jeg må kjøpe enda mer sjokolade. Og enda flere vanskeligstilte går glipp av hjelp fra meg. Sånn er verden – det er derfor polene smelter. Vi sitter her i trappa, småspiser pingviner og salte sild slik at det ikke er mer igjen til isbjørnene. Nå skal jeg jommen unne meg litt godt, det er jo halv pris!!

