Stikkord

, , , , , , , ,

Andebryst med sildevolder
Galtebralt med ostevald
Mat som stinker, mat som monner
Mat som metter tusen nonner
En fisk på taket og en i hånden
Kjenner jeg er sulten i ånden
Jeg er full og jeg er fall
Faller inn i nattens ball
Mørket er et teppe tapp
Svøper meg i kuldens kapp
Som en afrikansk gaselle hopper jeg hjem
Kjenner at kebaben presser seg frem
Hyggelig med gamle kjente
Men der var ikke mer og hente
Hentesveis og pulesveis
Pulesveis ble til i en heis
Han veltet meg rundt og trykket på stopp
Vi jaget hverandre i vilter galopp
Rundt og rundt og opp etter veggen
krampe i låret og skrubbsår på leggen
Det var som det var og ferdig med det
Var over innen vi omsider kom ned
I resepsjonen der jeg møtte min make
Biskopen har en gigantisk hake
Ikke hakekors, kun hake og make
Han lar meg vaske, pusse og bake
Digg og dagg og veldig vaffel
Solen steker i karaffel
Vinen er lunken og deilig og rund
Der den slynger seg nedover i min tørre munn
Sandpapir og fylleangst
Etter nattens fiskefangst
På’n igjen nå kan natten komme
La alkohol og rytmesans igjen flomme
Jeg er dronningen av natten
Det er meg og det er katten

