Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jesus er påskens hovedperson

Jesus er påskens hovedperson


Påsken en tiden for ro og mak
og for jordbær og sjokoladesmak
det er tiden for nysnø og skare
og hoppende hare
påskekrim, mord og mysterie
familiedrama og litt hysterie
for korsfestelse død og begravelse
Jesus, fy søren for en begavelse! :-)
for kvikklunch og treig lunch med venner og slekt
og brut, cava, merlot og sect
jesus og judas og togagutter
nakne mannfolk med muskler som strutter
dressmannreklamegutter på afterski
ojojojojojo – dette liker vi
jeg ble litt paff jeg nå
trodde dette skulle gå
å skrive om påsken og alt det der
men plutselig er de her
de tankene som fyller meg dag og natt
jeg får helt fnatt
tanken på gutter og menn og helter
som gjør at både jeg og snøen smelter
og polene og ozonlaget og døende isbjørner
og søte små puser som nappes av ørner
Nei, tilbake til Jesus som døde for oss
og ble gravd ned et sted ikke langt ifra Moss
nå bor han i blandt oss og viser oss glede
hver påske når han budskapet sitt vil sprede
med egg som han legger litt her og der
for at vi skal føle hans nærvær
jeg savner litt nærvær og fysisk fysikk
et påskeegg som oser av sexy mystikk
påskeeggene mine er modne og fulle av futt
som trenger å antennes av påskelig krutt
Ja, kom og ta meg som soldatene gjorde
hold meg nede og spikre meg til bordet
Påsken er virkelig tiden for ro og fred
men det er så vanskelig å hanskes med
når tankene flyr og flakser og fyker
så hodet koker og ørene ryker
håper dere andre greier det bedre enn meg
og fosser på ski over skog og hei.

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!!!

