Stikkord

, , , , , , , , ,

Vi må ta vare på naturen

Vi må ta vare på naturen

Fyllesyk. Drakk for mye i går. igjen.

Han kjekke i baren…. prøvde meg, men fikk ikke napp. Ennå. Ballen ligger hos han.

La igjen en lapp med nummeret mitt, krysser fingrene for at jeg slipper å feire earth hour alene. Var kanskje litt for rett på sak, men tiden er knapp. Det er allerede i kveld. Det betyr lykke å bli gravid under earth hour, det er sånn man lager lykketroll (eller dverger som de også kalles). Vil jo ikke ha barn nå, men hadde det skjedd i kveld hadde det jo vært en mening med det, og det hadde bidratt til en god sak, nemlig å befolke verden. Vi trenger flere folk, slik at vi kan opprettholde mangfoldet og et bærekraftig samfunsmaskineri. Gleder meg til earth hour. Bare han ringer… Plan B blir en tur på matbutikken, sånn i 18-tiden bør holde. Det er jo det som er det store sjekkestedet. Kan jo henge litt i frukt- og grøntavdelingen og vifte litt med en agurk som er passe rett og lang – det bør sende de rette signalene.

Husker ikke helt earth hour i fjor (er det det som bare er hvert 4. år, forresten??). Husker bare at jeg feiret det i baksetet på en bil et år. Tror det var en Fiat. Eller Opel. Hyggelig var det, men vi feiret med måte.

Hva er det med jorden, forresten? Fasinerende hvordan den fornyer seg og spirer hver vår. Hvordan gresset blir grønnere på andre siden av gjerdet, hvordan himmelen blir blå og svetten sildrer. Kunne ønske jeg var en ørn som svevde over jorden, tenkte på ørne-ting og koste seg. Plutselig så jeg en liten mus. «Jeg vil ha mus!», kunne jeg da kanskje tenke stille for meg selv, før jeg stupte ned og tok for meg av det naturen hadde å by på av gratis godsaker. Sånn skulle det vært for oss også. Men neida, vi må gå i butikken og betale hvis vi vil ha. F.eks. koster en agurk ca 12 kroner. Det er ganske mye penger, hvis du tenker etter.

