Stikkord

, , , , , ,

Som dere vet DIGGER jeg trapper!!! Det er for så vidt ikke noe som helst galt med trappper, synes fremdeles de er majestetiske og flotte. Det er det som er UNDER trappen jeg ikke liker. Trapper har ofte et hulrom, eller tomrom om du vil, under seg. Et åpent sår som sluker deg med hud og hår, en ondskapens hule der det skjuler seg monstre og demoner i mørke kroker. Trappen er sentrert rundt ondskapens akse, ying og yang. Det finnes noe ille i alt det vonde, som for å oppveie liksom. Derfor er det sikkert en grunn til at trapper ofte blir konstrukert på denne måten, med et skummelt sted under, liksom som for å oppveie for den flotte oversiden – eller OPPTUREN om du vil!! :-D

Kjære monster, du som under trappen min bor
ikke sluk meg, min søster eller bror
la meg leve, la meg ikke dø
ikke la meg heller blø
jeg skal bare opp i andre
kan jeg på deg nå få vandre?

La meg slippe, ikke sippe
la meg gå alene nå
Jeg vet at det er noe innerst i kroken
noe som gir meg denne floken
det er mørkt og fult av farer
skulle ønske det var søte små harer

