Stikkord

, , , , , , , , ,

20120309-004159.jpg

Jeg blir gal! Jeg har sett på strikkevideoer i hele kveld, lært meg hvordan jeg legger opp masker på rundpinner, hvordan jeg strikker rett og hvordan jeg strikker vrang.

Noen linker:
Videoer fra Hvordan.no
Strikkeskole, cashmir.no

Jeg har ikke interresse for strikking, jeg har ikke tålmodigheten, jeg synes det er kjedelig, det tar alt for lang tid. Jeg har raknet opp 3 ganger til nå fordi jeg aldri husker om det er tid for den rette eller vrange, og ikke ser jeg forskjell på det heller. Og 1 gang fordi jeg hadde mistet en maske og ikke gadd å finne ut hvordan jeg fikser det.

Jeg strikket skjerf til Barbie i håndarbeidstimene på skolen, det tok ca et halvår å bli ferdig. Så hva i alle dager driver jeg med? Sønnen min sa han ønsket seg lue med pelsdusk, noe jeg synes er litt for jentete.. Jeg sa han kunne få en lue med stor dusk i ull i stedet, han ble superhappy og sa den måtte være oransje og blå.. Jeg angret sekundet etter at jeg sa «greit, det skal bli», for jeg ble samtidig utfordret av venninnen min til å strikke den selv! Jeg sier aldri nei til en utfordring, har som motto at «alt er mulig» og gir aldri opp. Så her sitter jeg, med vondt i fingrene, tungen ut av munnen, drit trøtt og sur. Men, lue skal det bli! Og den skal brukes hver dag i hele 2012!

Og tror jammen jeg skal strikke en til min kjære venninne når jeg først er i gang….

Stay tuned, jeg kommer sikkert til å bli strikkemester til slutt!

