Stikkord

, , , , , , , ,

Jeg er på utkikk etter spinningsykkel… Jeg har rett og slett ikke tid til å gå på treningssenter!  Vært støttemedlem på Elixia alt for lenge, klarte endelig å melde meg ut nå før jul. Da var det vel ca 6 mnd siden sist jeg hadde vært innom, begynte å bli et dyrt medlemsskap hvis vi ser på snittpris pr treningsøkt!

Når jeg først har noen timer til overs så prioriterer jeg heller å drikke vin med venninner, shoppe, evt bare ligge på sofaen og se på tv. Så, siste infall nå er at det hadde vært helt tipptopp å kunne kombinere trening og tv-titting! Dessuten, hvis jeg sitter på sykkelen blir det vanskeligere å spise potetgull samtidig… Hehe, det er ikke såå ille altså! Men, har jeg potetgull i skapet så klarer jeg ikke å la det ligge til neste helg..  Og siden jeg nå akkurat har tømt posen fra helgen så blir jeg ekstra oppsatt på å skaffe meg spinningsykkel til å ha hjemme! Får dårlig samvittighet bare av å titte bort på den tomme skålen… Var ikke sååå godt, og absolutt ikke nødvendig! Og når jeg toppet det hele med et glass cola, så…

Jeg hadde som en regel, og klarte å gjennomføre i ca en mnd, at dersom jeg skulle se på reality på tv måtte jeg steppe samtidig… En ting er at jeg ser på så å si ALT av reality, og når vi da snakker om stepping ved hjelp av WII’en…  Den «stepkassen» som følger med WII Fitness er sånn ca 3 cm høy, ikke mye trening i det! Prøvde meg på høye kneløft for at det skulle kunne kalles trening, men da kom jeg ut av takten… Det blir litt sånn tvangstankeaktig – når man stepper med WII-fitness og ser på tv samtidig kan man ha på sånn klikkelyd som kommer ut av kontrolleren, og det er forskjellig lyd annenhver gang.  En lyd for høyre og en annen lyd for venstre.. og hvis jeg kommer i utakt blir det krise, da er det dobbelttrinn for å komme inn i riktig takt igjen, og ja… Slitsomt…  Som sagt funket det bare en måned. Og det funket ikke på vekten..

Så, spinningssykkel i løpet av uken. Sånn må det bare bli. Helst nå. Utålmodig!!!

